Professor Dr Helmi Al Hajjar, Attorney at law
- Litigation, legal consultation and arbitration.
- Legal advice and services in the field of real estate, financial, commercial civil and administrative contracts and in the preparation of case memorandums for submission to the court of cassation under both Lebanese and UAE laws.
- Over 25 years of experience as a practicing lawyer through his own firm in Beirut, Lebanon in addition to his experience as a judge in Lebanon for 17 years and a judge in the commercial chamber in the court of cassation in Abu Dhabi.
- Professor at the higher institute of Legal studies at the faculty of law and political and administrative sciences at the Lebanese University in Beirut.
- Registered arbitrator at the Abu Dhabi Commercial Conciliation and Arbitration Center
Address: Hamra Street, Rasamny Center, 3rd  floor, Beirut, Lebanon.
Mobile: + 961 3 788848, Landline: +961 1 788889
Email: hajjar.legal@gmail.com, emihajja43@gmail.com         

Back

محاماة واستشارات قانونية

أبحاث ومقالات

مقالة عن االبروفسور ابراهيم نجار - سياسية وعامّة

المحامي الدكتور حلمي محمد الحجار
11/07/2008  //  جريدة النهار


بعد اتفاق الدوحة كان لا بد من تشكيل حكومة جديدة عملاً بذات الاتفاق، وكان من الطبيعي ان تطرح الكتل النيابية اسماء من تقترحهم لتولي الوزارة، وفي هذا السياق طرحت القوات اللبنانية، بين الاسماء التي طرحتها، اسماً من ألمع اسماء رجال القانون في لبنان وهو الصديق العزيز البروفسور ابراهيم نجار، وهو بغنى عن اي تعريف. إلاّ ان هذا الطرح لم يرق لمن لم يبلغ مستوى فكر أو خلقية ومناقبية البروفسور نجار. فكتبنا مقالة نشرت في جريدة النهار صبيحة يوم الجمعة الواقع فيه 11/7/2008، وفي الساعة العاشرة من صباح ذات اليوم تلقيت بالفاكس كتاباً من البروفسور نجار يسطع  بما عنده من تواضع ومناقبية وموضوعية، ولاجل الصدف صدرت مساء ذات اليوم مراسيم تشكيل الحكومة وفيها تعيين البروفسور ابراهيم نجار وزيراً للعدل.

للاطلاع على المقالة اضغط هنا
للاطلاع على صورة جريدة النهار  اضغط هنا
للاطلاع على كتاب الشكر المرسل بالفاكس  اضغط هنا
للاطلاع على مرسوم تشكيل الحكومة  اضغط هنا