Professor Dr Helmi Al Hajjar, Attorney at law
- Litigation, legal consultation and arbitration.
- Legal advice and services in the field of real estate, financial, commercial civil and administrative contracts and in the preparation of case memorandums for submission to the court of cassation under both Lebanese and UAE laws.
- Over 25 years of experience as a practicing lawyer through his own firm in Beirut, Lebanon in addition to his experience as a judge in Lebanon for 17 years and a judge in the commercial chamber in the court of cassation in Abu Dhabi.
- Professor at the higher institute of Legal studies at the faculty of law and political and administrative sciences at the Lebanese University in Beirut.
- Registered arbitrator at the Abu Dhabi Commercial Conciliation and Arbitration Center
Address: Hamra Street, Rasamny Center, 3rd  floor, Beirut, Lebanon.
Mobile: + 961 3 788848, Landline: +961 1 788889
Email: hajjar.legal@gmail.com, emihajja43@gmail.com         

Back

محاماة واستشارات قانونية

المؤلفات

القانون القضائي الخاص - الوسيط في اصول المحاكمات المدنية جزءان طبعة سابعة

المحامي الدكتور حلمي محمد الحجار والقاضي هاني حلمي الحجار
01/01/2018


كتاب الوسيط في أصول المحاكمات المدنية طبقاً للمرسوم الاشتراعي رقم 90/84 ، طبعة سابعة 2018. وقد وضعه بالاشتراك مع ابنه القاضي هاني الحجار. و تقع  الطبعة السابعة في جزئين: الجزء الأول /558/ صفحة والجزء الثاني /535/ صفحة، وقد تضمنت هذه الطبعة إعادة النظر بالمواضيع التي تناولتها التعديلات على النصوص القانونية، كما جاءت غنية بالاجتهاد المستمد من الأحكام الحديثة الصادرة عن المحاكم اللبنانية لغاية العام 2016. وكانت هذه التسمية للكتاب اعتمدت منذ الطبعة الرابعة الصادرة في العام 1998، ذلك ان الطبعات الثلاثة الاولى من الكتاب صدرت بعنوان القانون القضائي الخاص طبقاً لاحكام قانون اصول المحكمات المدنية الجديد الصادر بالمرسوم الاشتراعي رقم 90/83 انسجاماً مع التسمية التي كانت المعتمدة للمادة في كلية الحقوق في الجامعة اللبنانية عند صدور الطبعة الاولى من الكتاب في العام 1984. وخلال الاشهر الاولى من صدور الطبعة الاولى من الكتاب تناول رجال القانون الكتاب بكثير من التعليقات التي نُشرت في المجلات القانونية.

لقراءة كامل فهرس جزئي الكتاب اضغط هنا